رشته کاردانی و کارشناسی حرفه ای گریم

هر نوع تغییر در چهره و یا سایر اندام بدن از قبیل دست ، پا ، مو و سایر اعضاء بدن گریم نامیده می شود . از این هنر بیشتر در تئاتر ، تلویزیون ، سینما و حتی امور شخصی استفاده می شود . در واقع اگر شما توانایی در به کاربردن تخیل خود را دارید و از آن لذت می برید رشته گریم و شغل چهره پردازی برای شما مناسب خواهد بود .

هدف از رشته گریم

چشم اندازی که برای دانشجویان و علاقمندان به رشته گریم در این مرکز تصور می شود تغییر حرفه ای چهره با استفاده از تکنیک های چهره پردازی مبتنی بر اصول روانشناسی و جامعه شناسی و تجربه توامان با دروس تئوری مثل شیمی رنگ به منظور شخصیت پردازی و فعالیت در فضاهای حرفه ای تئاتر ، تلویزیون و سینماست .

آینده شغلی رشته  گریم

تنوع شغلی گریم و بازار کار آن جذابیت ویژه ای برای این رشته هنری فراهم نموده است . شرکت های تولید فیلم های سینمایی و سریالهای تلویزیونی – شرکت های تئاتری – برگزار کنندگان کنسرت – سالن های چهره پردازی و نمایشگاه های مد تنها بخشی از فعالیت های منتج به بازار کار این رشته را در برمی گیرد و از همه مهمتر رشد منفی ۸/۳ درصدی گریمورها در بازار کار حرفه ای این امکان را برای دانشجویان این رشته فراهم می سازد تا با اتکا به تئوریات آکادمیک و تجربه در کارگاههای مهارتی این مرکز بتواند آینده شغلی باثباتی را با توجه به نقصان هنرمندان کارآمد در سراسر جهان فراهم سازند .

مقاطع تحصیلی رشته گریم

گریم نیز مثل بسیاری از رشته های مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی تعریف گردیده اما رشد منفی گریمورها در سراسر جهان به ویژه کشور استرالیا باعث استقبال دانشگاههای معتبر این کشور برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را برای دانشجویان این رشته گردیده است .

 

اساتید برجسته رشته گریم

وقتی از چهره پردازی و گریم حرف می زنیم نام اساتیدی چون عبداله اسکندری با ۵ سیمرغ بلورین جشنواره فجر – جلال معیریان با طراحی های مثال زدنی – بیژن محتشم – مجید اسکندری – مهری شیرازی – ایمان امیدواری و میهن نویدی تنها برنده سیمرغ بلورین بهترین چهره پردازی رخ نمایی می کند .

نیاز جامعه درحال و آینده به رشته گریم

دانشگاهی شدن این رشته و تبیین سرفصل های گریم در فضای آکادمیک بسیار جوان و نوپاست و از آنجاییکه متخصصان این رشته تا کنون بیشتر براساس تجربه فعالیت نموده اند بنابراین حال و آینده این حرفه به دست کسانی است که تجربه را با علم و تئوریات هنر گریم ادغام کرده و نگاهی علمی مهارتی به این رشته هنری دارند .

دوره های مرکز در رشته گریم

مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۴۶ تهران در دو مقطع کاردانی و کارشناسی فعالیت دارد . کاردانی حرفه ای گریم ، کارشناسی حرفه ای گریم – چهره پردازی

دروس مهم رشته گریم

از دروس مهم این رشته در دو مقطع کاردانی و کارشناسی می توان به درسهای مبانی گریم – طراحی گریم – گریم برای صحنه – گریم برای تلویزیون – مجسمه سازی – گریم برای سینما – گریم فانتزی – گریم ویژه – پیرایش و بافت مو بر تور اشاره کرد .

اطلاعات مهم رشته گریم

یکی از نکات مهم راجع به این رشته جوان بودن در فضای آکادمیک و دانشگاهی است بنابراین کسانی که دانش آموخته این هنر خاص می شوند با تکیه بر علاقه و تجربه و یافته های تئوری و عملی می توانند در جامعه هنری جایگاه ویژه ای برای خود دست و پا کنند دیگر اینکه اتاق گریم و گریمور آخرین مکان و فردی است که بازیگر با او مواجه می شود پس بازخورد رفتار حرفه ای و آرامش یک گریمور در اجرای بازگر در صحنه نمایش و مقابل دوربین سینما و تلویزیون بسیار می تواند نمایان باشد

فراموش نکنیم که برای طراحی گریم و گریمور شدن تنها استعداد کافی نیست بلکه علاقه می تواند مکمل خوبی برای رسیدن به اهداف عالی شود و اینکه یک گریمور می تواند به آرایش و پیرایش بپردازد اما یک آرایشگر نمی تواند طراحی و اجرای گریم کند چرا که آرایش و پیرایش متعادل سازی است اما گریم و طراحی به اقتضاء نقش گاهی زخم و زشت نمودن صورت است و گاهی شکستگی و کبودی ، گاهی زیباتر نمودن است و گاهی جوان سازی یا پیر و فرتوت نمودن بازیگر و به معنای کلی در یک کلام چهره پردازی براساس نقش .

مشاهده سرفصل دروس رشته گریم

دارندگان مدارک فارغ التحصیلی کاردانی و کارشناسی رشته  گریم نیز مانند بسیاری از رشته های مهارتی و کاربردی در دانشگاه جامع علمی کاربردی بخاطر قابل ترجمه بودن امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در کشورهای دیگر را دارندکه این از نکات مهم و جذابیت های این رشته به حساب می آید.

 

در صورتی که به رشته کاردانی حرفه ای گریم علاقه مند هستید و قصد ادامه تحصیل در این رشته و یا رشته های دیگری را دارید برای پیش ثبت نام (مشاوره) و یا ثبت نام در این مرکز آموزش علمی و کاربردی زیر نظر دانشگاه جامع علمی کاربردی در ترم آینده و دانشجو شدن در رشته مذکور فرم زیر را تکمیل نمایید و جهت اطلاعات بیشتر با شماره مشاوران مرکز و یا کانال های ارتباطی فوق تماس حاصل نمایید.

در صورتیکه متقاضی ورود به مقطع کارشناسی ناپیوسته هستید این قسمت را خالی بگذارید.
در صورتیکه متقاضی ورود به مقطع کاردانی ناپیوسته هستید این قسمت را خالی بگذارید.
دریافت از سایت خدمات الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش به نشانی : https://my.medu.ir/ یا مراجعه به کافی نت با به همراه داشتن تصویر دیپلم و خط به نام متقاضی

تلگرام

کانال اطلاع رسانی
  •  

تماس با ما

۰۲۱۶۶۹۰۲۰۶۴ - ۰۲۱۶۶۴۲۰۴۳۳ - ۰۲۱۶۶۹۰۲۲۲۳ -
داخلی کارمندان
مشاهده

آدرس ما

تهران، خیابان آزادی، ابتدای خوش شمالی، پلاک ۲، کد پستی ۱۴۵۷۹۹۴۸۸۳
موقعیت یابی در نقشه
مشاهده

اینستاگرام

کانال اطلاع رسانی
  •