مرکز رشد و نوآوری موسیقی
- خانه
- مرکز رشد و نوآوری موسیقی
مرکز رشد و نوآوری موسیقی
ازجمله عواملی که ایجاد مراکز نوآوری را به یک نیاز تبدیل کرده است، به وجود آمدن تغییرات سریع در فناوریهای روز دنیا و مسائل اجتماعی جامعه امروز است. مراکز نوآوری با همان ایده جذب خلاقیتها و نوآوریهای افراد ایجادشدهاند و به دنبال عرضه یک محصول به بازار هستند، البته محصولی که بر مبنای دانش و پژوهش ساخته شده باشد. آنها با تأمین بودجه فعالیت خود از شرکتهایی که به آنها وابستهاند و یا شرکتهایی که طرحها را به آنها میفروشند به حیات خود ادامه میدهند،
دلایل ایجاد مراکز نوآوری
ما در دوره دیجیتال داروینیسم زندگی میکنیم، همان طور که فناوری و جامعه تکامل مییابد، این امری ضروری میشود که سازمانها نیز مدلهای کسب و کار خود را تکامل دهند. از سال ۲۰۰۰ میلادی، ۵۲ درصد از ۵۰۰ شرکت اول Fortune یا با یکدیگر ادغام شدهاند، یا توسط شرکتهای دیگر خریداری شدهاند یا ورشکسته شدهاند. تهدید جدیدی بهعنوان استارت آپ خاتمه بخش قسمت عظیمی از سهم بازار کمپانیهای قدیمی بوده است و این روند رو به رشد است. مجله وال استریت بیان میکند که ارزش حدوداً ۱۰۰ استارت آپ در آمریکا بیش از ۱ میلیارد دلار است، این استارت آپ ها باارزش و گران قیمت، خیلی از اوقات بازار جدیدی را ایجاد نمیکنند، بلکه به کمک فناوری جدید خود بهسرعت شروع به گرفتن سهم بازارهای قدیمی و مشتریان را قانع به تجربههای جدید میکنند.
- بازار محصولات و خدمات شدیداً به سمت دیجیتالی شدن حرکت میکند و موبایل کانال مورد علاقه مشتریان شده است.
- این مشتریان و کارکنان دیجیتالی قوانین بازی را هر روز دارند تغییر میدهند و عقاید، انتظارات و ارزشهایشان دیگر با فناوریها فرآیندهای شرکتهای قدیمی سازگار و منطبق نیست.
مراکز نوآوری دانشگاهی: این مدل شرکتها در یک دانشگاه سرمایهگذاری میکنند تا از طریق محققان آن دانشگاه بتواند از لحاظ فناوری نوآوری داشته باشند.
اهداف مراکز نوآوری
- ایجاد زمینه مناسب برای بروز خلاقیت و بستری برای رشد و پرورش ایدههای نو بر مبنای دانش
- حمایت از طرحهای پژوهشگران، محققان، دانشجویان و دانش آموزان
- کمک به شکلگیری و حیات شرکتهای دانشبنیان
- ایجاد بستر مناسب برای کارآفرینی، اشتغال و تجاریسازی محصولات
- تولید فنآوری و خروج از مونتاژکاری
- ایجاد ارتباط بین دانشگاه، صنعت و دولت و تأمین سرمایههای مادی و معنوی
- ایجاد شور و انگیزه جهت نوآوری در علوم مختلف اعم از علوم حاضر و جدید
- گسترش فناوری و ایجاد بستر تجاریسازی در زمینههای مختلف (خروج از فرهنگ تکمحوری بودن و ترک عادت تولید فقط در یک زمینه خاص)
وظایف یک مرکز نوآوری
- شناسایی نخبگان، پژوهشگران و محققان توانمند و تشکیل گروههای پژوهشی و حمایت از ایشان
- شناسایی شرکتهای همکار و تشکیل تیم صنعتی یا مشارکت
- ایجاد لینک بین هسته پژوهشی و شرکت همکار
- تأمین نیازها، رصد اتفاقات و پیشرفتهای انجامشده
- تجاریسازی محصول نهایی، معرفی آن به بازار با استفاده از کمک شرکت همکار
- تشویق افراد به تأسیس شرکتهای دانشبنیان و حمایت از ایشان