تعریف رشته روابط عمومی

روابط عمومی ، در واقع به مفهوم متقاعد کردن آدم هاست . روابط عمومی فرآِند ارتباطات راهبردی است که میان جامعه و سازمان ها روابط سودمند دو سوه ایجاد میکند . متخصصان این رشته برای حفاظت و افزایش حسن شهرت کسب و کار و سازمان تلاش میکنند و این کار از طریق رسانه ها گوناگون و شبکه های اجتماعی پیش می برند

 

هدف از رشته روابط عمومی

هدف از این رشته دانشگاهی تربیت کارشناسان آموزشی به عنوان یک مشاور است که جریان دو طرفه ارتباطی را بین شرکت و مخاطبان آن میسر می سازد و بر این باور است که رمز موفقیت یک برنامه موثر روابط عمومی ، قابلیت انتقال پیام صحیح از راه صحیح ، در زمان مطلوب و به فرد صحیح است

 

آینده شغلی رشته روابط عمومی

در مورد بازار کار این رشته باید گفت ، بازار کار ملی و بین المللی برای دانش آموختگان این رشته وجود دارد هر قدر رسانه ها بیشتر توسعه یابند و شهر نشینی بیشتر گسترش پیدا کند نیاز به حرفه روابط عمومی تشدید می شود فارغ التحصیلان  این رشته  می توانند در سازمانها و ادارات مختلف که از نظر اندازه و اعتبار در حد متوسط به بالا می باشند مشغول به کار شوند وضعیت استخدام کارشناسان این رشته در کشورهای مثل آمریکا و استرالیا به ترتیبرشد ۲۱ و ۸/۳۶ درصدی داشته اند میزان حقوق برای کارشناسان این رشته در ایران در شرکت های کوچک  ۰۰۰/۰۰۰/۷۰ ریال و برای شرکت های بزرگ تا ۰۰۰/۰۰۰/۱۰۰ ریال تعیین گردیده است

 

مقاطع تحصیلی رشته روابط عمومی

رشته روابط عمومی که یکی از رشته های پر مخاطب در مرکز علمی کاربردی فرهنگ وهنر واحد ۴۶ مانند موسیقی و سینما ، در دو مقطع کاردانی و کارشناسی بدون کنکور دانشجو می پذیرد

 

اساتید برجسته روابط عمومی در ایران

دکتر باقر ساروخانی ، ابوالقاسم حالت ، دکتر علی اکبر فرهنگی ، دکتر مهدی حسینیان راد ، استاد حسین عماد افشار ، دکتر یحیی کمالی پور ، دکتر حمید نطقی ، پروفسور کاظم معتمد نژاد از اساتید برجسته و تاثیرگذار این رشته دانشگاهی محسوب می شوند

اساتید مرکز در رشته روابط عمومی

استاد علی کیال ، دکتر حسن عمیدی ، دکتر هادی البرزی ، دکتر عابدین عابدی زاده ، دکتر سولماز حشمتی ، و علیرضا غنی زاده  مدرسین مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۴۶ را تشکیل میدهند

 

دروس مهم رشته روابط عمومی

خبر نویسی ، نظرسنجی ، شیوه نگارش در روابط عمومی ، ویراستاری و صفحه آرایی ، ارتباط تصویری ، ارتباط با رسانه ، اصول سخنوری ، مراسم و تشریفات ، برگزاری جشنواره و سمینار ها و نمایشگاهها، برنامه ریزی و بودجه در روابط عمومی ، شیوه های اقناع و تبلیغ ، ارتباطات بین الملل ، پوشش خبری ، روزنامه نگاری نوین ، قوانین و مقررات  در روابط عمومی ،  اصول و فنون در مصاحبه ، سیاست خبری ، مقاله و گزارش نویسی  از جمله دروس مهم رشته روابط عمومی محسوب می شوند که در دو مقطع کاردانی و کارشناسی باید به آنها پرداخته شود

 

 اطلاعات مهم رشته روابط عمومی

در سالهای اخیر موجی در دنیا ایجاد شده که فعالیت های روابط عمومی را مهمتر و موثرتر از فعالیت های تبلیغاتی می داند و پیش بینی می کند روشهای تبلیغاتی فعلی تا چند سال دیگر منسوخ شده و جای خود را به روابط عمومی و عمدتا از طریق شبکه های اجتماعی مجازی می دهد .

 

مشاهده سرفصل دروس رشته روابط عمومی

 

دارندگان مدارک فارغ التحصیلی کاردانی و کارشناسی رشته روابط عمومی نیز مانند بسیاری از رشته های مهارتی و کاربردی در دانشگاه جامع علمی کاربردی بخاطر قابل ترجمه بودن امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در کشورهای دیگر را دارندکه این از نکات مهم و جذابیت های این رشته به حساب می آید.

 

در صورتی که به رشته رشته روابط عمومی علاقه مند هستید و قصد ادامه تحصیل در این رشته و یا رشته های دیگری را دارید برای پیش ثبت نام (مشاوره) و یا ثبت نام در این مرکز آموزش علمی و کاربردی زیر نظر دانشگاه جامع علمی کاربردی در ترم آینده و دانشجو شدن در رشته مذکور فرم زیر را تکمیل نمایید و جهت اطلاعات بیشتر با شماره مشاوران مرکز و یا کانال های ارتباطی فوق تماس حاصل نمایید.